Sistemul de Emisii Diesel

Sistemul de Emisii Diesel

Care sunt diversele componente care pot fi incluse într-un sistem de emisii diesel?

Un motor diesel poate avea patru părți principale. Recircularea gazelor de eșapament (EGR), filtrul de particule diesel (DPF), catalizatorul de oxidare diesel (DOC, uneori numit și convertor catalitic) și reducerea catalitică selectivă (SCR).

Ce este un catalizator de oxidare pentru motoarele diesel (DOC)?

Cea mai usoara explicatie este ca acesta este foarte asemanator cu un convertor catalitic pe un vehicul pe benzina.

Cu ajutorul unui substrat ceramic acoperit cu catalizatori metalici care sunt încalziti de gazele de esapament, monoxidul de carbon este redus la apa si carbon. Cu ajutorul reactiilor chimice catalizate, hidrocarburile volatile sunt rupte în substante mai putin nocive, reducând cantitatea de gaze periculoase care ies din evacuare.

Unele motoare mai vechi aveau doar un convertor catalitic, iar cu masinile si camioanele moderne diesel, aceasta face parte din sistemul mai mare de emisii, inclusiv filtrul de particule diesel, denumit în mod obisnuit DPF.

Ce este recircularea gazelor de esapament (EGR)?

Sistemele de recirculare a gazelor de esapament sunt utilizate pentru a reduce formarea de oxizi de azot (NOx) prin scaderea temperaturii de ardere si reducerea cantitații de oxigen care intra în cilindru.

Pentru motoarele diesel exista doua tipuri: presiune mai mica si presiune mai mare. Pentru ambele tipuri, conceptul este acelasi cu luarea unora dintre gazele de esapament, racirea acestor gaze si reintroducerea lor în galeria de admisie.

Ce este reducerea catalitica selectivă (SCR)?

Dispozitivul de reducere catalitica selectiva utilizeaza un catalizator pe baza de amoniac (uree sau fluid DEF) pentru a descompune oxidul de azot (NOx) în azot si oxigen. Cand functioneaza corect, acest sistem poate reduce emisiile de NOx cu 75 pâna la 90 la suta. SCR ajuta, de asemenea, la reducerea unei cantitati mici de emisii de hidrocarburi.

Ce este filtrul de particule diesel (DPF)?

Un filtru de particule diesel (DPF) este un dispozitiv de post-tratare a gazelor de evacuare (parte a sistemului de evacuare) care trateaza gazele de esapament si capteaza particulele de carbon daunatoare, cum ar fi funinginea si cenusa.

În mod obisnuit, un sistem DPF are mai întai un catalizator care oxideaza aerul înainte de a intra în portiunea de filtru care utilizeaza un substrat realizat dintr-un material ceramic microporos care este format într-o structura de fagure cu aproximativ 200 de celule pe inch. Pe masura ce aerul evacuat este fortat prin aceste celule, acestea capteaza particule mai mari de 5 microni. Gazele de evacuare mult mai curate ies apoi din acest dispozitiv pentru a trece prin restul evacuarii.

Pentru a reduce emisiile, inclusiv fumul negru de la un vehicul diesel, filtrele de particule diesel capteaza si stocheaza funingine de evacuare, ceea ce provoaca în cele din urma contrapresiunea crescuta. Un senzor masoara aceasta presiune crescuta si semnaleaza computerului de control ca este necesar un ciclu de regenerare.

Procesul de regenerare arde funinginea în exces prinsa în filtru prin cresterea temperaturii de evacuare, inclusiv prin injectarea de motorina bruta în DPF. Cantitatea mare de funingine este transformata într-o cantitate mult mai mica de cenusa.

Chiar daca cea mai mare parte a funinginei gasite în motorina poate fi 100% arsa, unii dintre aditivii din uleiul de motor si metalele de uzura din interiorul motorului nu pot si sunt lasati în urma.

Cand functioneaza corect, un DPF va reduce emisiile de particule si funingine cu 80%. Acest lucru previne norii de fum negru pe care îi vedeti în mod obisnuit emis de masinile si camioanele diesel mai vechi.

Întreaga cale de evacuare arată astfel:

Solutia de curatare DPF la un pas distanta 

solutie de curatare filtru particule DPF, Curatare DPF - Solutie

 

Solutie de curatare DPF. Solutie DPF (curatarea filtrului de particule blocat). Incercati solutia de curatare filtru DPF rapida si eficienta, chiar de la tine de acasa. Economiseste timp si bani. 

Are o putere de curatare foarte mare si este special dezvoltata sa reactioneze doar cu depunerile de hidrocarburi si cenusa, de aici si timpul foarte scurt de aplicare. Procedura propriu zisa dureaza aproximativ 30 minute, dar cu masurat, demontat, montat si masurat din nou, poate lua 1 ora. Chiar si la o ora, tot nu se poate compara cu zile pierdute in service, cu proceduri ce pot duce la ruperea suruburilor deteriorate de ani de zile in temperaturi inalte, rugina sau eroare umana, etc...

Nu mai e obligatoriu sa demontezi filtrul de pe masina, dar totusi, sunt cazuri in care datorita pozitiei filtrului (orizontala) sau modelului acestuia(la camioane de exemplu) aceasta operatiune se impune. Exista metode de injectare sub presiune a solutiei pentru a mari eficienta in astfel de cazuri sau folosirea unui activator care multiplica puterea reactiei, dar in general doar unitatile service au astfel de echipamente.

Înapoi la blog

Scrieți un comentariu

Rețineți: comentariile trebuie să fie aprobate înainte de publicare.