Daca conduceti un vehicul diesel, exista sanse mari sa fie echipat cu DPF, mai ales daca a fost fabricat dupa 2009. Filtrul de particule diesel reduce emisiile nocive de funingine prin colectarea lor în interior.
Cand filtrul atinge o anumita temperatura, funinginea se arde în cenusa, curatând filtrele interioare ale DPF si permitând sa fie continuta mai multa funingine, continuând ciclul.
Singura problema este ca masina trebuie condusa o anumita perioada de timp pentru a atinge temperatura respectiva, daca nu este, si este condusa doar pe distante scurte, funinginea nu se arde si ramâne în filtru. În aceasta postare, veti învata cum sa verificati daca exista probleme cu DPF pentru a va asigura ca nu cauzeaza probleme mai grave ale masinii.
Simptomele unui DPF blocat
Deoarece sistemul de evacuare este parte integranta a unui motor cu ardere interna, nu se recomanda blocarea unei parti a acestuia. Vor exista semne indicatoare ale unui DPF blocat, acestea se vor înrautati cu cât filtrul este mai blocat.
Principalele semne ale blocarii DPF sunt:
- Lampa de avertizare DPF pe tabloul de bord
- Putere scazuta a motorului
- Motorul nu se poate tura la turatii ridicate
- Fum negru din evacuare la accelerare
- Miros de motorina în cabina
- Economie redusa de combustibil
Daca aveti nevoie sa va reparati DPF si va îngrijoreaza costurile, împartiti factura în plati lunare fara costuri suplimentare si incercati solutia de curatare a filtrului de particule DPF. Poti curata filtru DPF chiar de acasa. Aceasta metoda economiseste timp si bani.